Getting bigger by the minute!

Charlie blir sååå stor, och jag får ångest! För det första hade jag ju lovat mig själv att jag skulle blogga lite bättre under Charlies uppväxt så att man har som med Alexanders första tid att titta tillbaka på och läsa! :( Men så har det ju inte blivit. Alexander fyller 3 (WTF) vart tog tiden vägen? 03/02 och dagen efter så blir lilla föggelungen 8 mån!! Som sagt mina små sötnötar börjar bli stora! Annars så händer det massor just nu! Alexander är jätte svartsjuk på Charlie hela tiden och försöker att vara elak mot han. Wilda våran älskade lilla dvärgpinscher Wilda har fått flytta. Och Charlie har lärt sig sitta, åla,krypa,stå allt bara inom loppet av en månad! Så här går det undan nu för tiden vill jag lova!! :) Pontus har dessutom fått ett nytt jobb. Han jobbar nu med att prov borra efter järnmalm i gruva. Ligger ute på jobb 7 dagar i stöten och är sen hemma 7 dagar igen! Det är en prövning måste jag erkänna att vara ensam med 2 barn! Man känner sig så instängd. Man kan ju inte göra någonting för att man har ju hela tiden barnen. Och med en utforskande extremt mammig Charlie som kryper runt och en treårs trotsig Alexander som varken lyssnar eller kan vara "snäll" så är det ju ett under att jag har något hår kvar alls att slita i! :/ Men man ska inte klaga, Poppe har ju i alla fall ett jobb i är ju inte arbetslös och jag älskar ju trotts allt mina barn så det går väl! Måste bara få gnälla av mig lite... ;P

Wilda har ju fått flytta till familjen Kihl/weidenhag och verkar trivas! Blir behandlad som den prinsessa som hon är! :) Självklart saknar jag henne jättemycket! Men för hennes bästa, då inte tiden räckte riktigt! Och främst för att det inte riktigt funkade med Alexander! Hon blev väldigt stressad av han när han kom o ville leka eller klappa. Då sprang hon iväg och det slutade med att Alex började att jaga henne! Sen vet jag ju inte om det hade förvärrat Charlies astma heller..

Ja stackars Charlie har astma. Han har ju varit sjuk i över 4 månader i sitt ca 7 månaders långa lilla liv! Med andnings svårigheter och konstant förkylning och hosta! Stackars liten. Nu är han frisk äntligen! Fick penicillin mot öroninflamation och det tog bort allt ihop! :) hoppas han får vara frisk ett tag nu för det känns som att jag har klipp kort på barn avdelningen... Ska dit på tisdag för att kolla om Charlie eventuellt är allergisk mot Alvedon också :/

Sen på onsdag e det Alexanders tur att genomgå astma utredning... "suck" det tar aldrig slut! Men bra om de får medicin i alla fall! :)

Nå måste jag sluta för den här gången plikten kallar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0