Happy Holiday!

Dagarna rullar på och det gäller att ha lite perspektiv på vad som är viktigt här i livet! Hade en kund i förrgår förmiddags som träffade en vän på affären. Jag kunde inte bli annat än rörd av det han sa när jag tjuvlyssnade lite. Hans vän sa att det var längesedan vi sågs. Ja jag har legat på lasarettet under en tid. De upptäckte att jag hade grovtarmscancer. Men det är opererat nu och de trodde att de fått bort allt. Oj då vad säger du? Sa den andra då. Ja det är konstigt vad man ska åka på allt när man blir gammal. När man jobbade då var man minsann aldrig sjuk. Men när man gick hem och blir pensionär då kommer det som ett brev på posten. osv... Blev rörd av sättet som den här mannen sa det på. Han var så levnadsglad och o bitter på något sätt trotts hur hemskt det lät! Jag önskar ibland att jag kunde gnälla lite mindre över mina icke världsliga problem. Tänker på min älskade lillebror också i hans rehabiliterande och blir än en gång påmind om hur fort livet kan få en vändning! Jag vet inte om jag hade kunnat ta en sån sak så positivt som han har gjort! ♥

Veckorna rullar ju som sagt på och i morgon går vi in i V29! Känner att det börjar att bli dax att snart ta tag i saker och ting lite här hemma.. Boa lite om man säger och fixa allt sånt där annat. Som med faderskaps intyg osv... Har inte gjort nåt än.. =/ Eller jo jag lämnade in intyg till försäkringskassan förra veckan på att jag är gravid och så har jag fixat min gravidförsäkring! Det blev IF den här gången också då vi förra gången satt ner och jämförde olika bolag och kom fram till att IF hade högst avkastning. Det är ju trotts allt därför jag skaffat en försäkring!

Den här graviditeten är tyngre och jobbigare an vad jag upplevde alexander. Och det börjar kännas. Jag är så sjukt trött hela tiden så när jag jobbar kvälls passen så känns det som att jag ska somna på jobbet. Fram mot slutet ar magen så "trött" hård och tung och ryggen värker. plus att den här lilla krabaten inte ligger stilla knappt en sekund så jämför man med Alex så var Alexander död i magen... HAHA Jag försöker att inte gnälla men det e så svårt också! Så en del gnäll blir det nog! Förlåt kära kollegor. Vill bara säga att det är inte så att jag inte bryr mig på jobbet för att jag ska ju ändå snart gå hem. Det är bara det att min kropp inte riktigt hänger med mig längre =/ Hoppas att jag inte är en börda för er. Gud nu lät det nästan som att jag är rullstolsbunden och inte kan röra mig men ni fattar!

Igår så var det en lugn kväll med EGENTID och HELA HUSET FÖR MIG SJÄLV! Hur ofta har man det? En barndoms/cross kompis hade dragit ihop gamla cross laget på grabbkväll med öl o cross på tv:n så Eftersom jag slutade sent så sover Wilda och Alexander i Degerfors i natt. Någon sovmorgon blev det dock inte då jag är så van att vakna nu. Kunde inte somna om och det är inte så skönt att liga och dra sig längre då någon gruffar o buttar hela tiden där inne!

Ska beställa en Baby Belly nu som jag tänkte köra med efter den här graviditeten!

 

De här bilderna säger väl mer än 1000 ord?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0