Inte bra..

Det började i söndags morse när den PIP PIP PIP plog bilen hade skottat upp en en mega stor blask snövall framför våran infart! = Den vägde ton! Jag hade bråttom till jobbet så jag mer eller mindre suttade bort snön så fort jag kunde. Men det skulle jag inte ha gjort. Det resulterade i magvärk sen under halva dagen och det släppte inte under hela arbetspasset på jobbet. Utan först när jag kom hem och kunde sätta mig i soffan med fötterna på bordet så blev det värre! På Måndagen sen så fortsatte magvärken att komma och gå. Både jag och P blev ju lite oroliga så jag ringde upp till förlossningen. Hon sa att jag skulle ta två alvedon och hoppas att de gav sig. Eftersom jag aldrig upplevde några värkar när jag väntade Alex så hade jag ju häller inget att jämföra med! Hon tyckte att jag skulle försöka att vila och inte stressa upp mig MEN om det inte gick över utan fortsatte att komma tillbaka så ville de att jag skulle höra av mig och komma så att de fick kolla upp det. Alvedonena hjälpte och jag har inte haft några mer problem sen dess.. Men man märker vad försiktig och rädd om sig man måste vara när man är gravid! Nu är ingen bra tid att vara vårslös.

Alexander fick ju ÄNTLIGEN gå tillbaka till dagis i måndags och jag tror att vi har längtat lika mycket som han efter dagis alla fröknar och alla kompisar att leka med. En dag hann han att vara där. För på Tisdag morgon när vi vaknade så var han het som en liten mini kamin. 39,7 i feber så det var bara för mamma att ringa jobbet och stanna hemma igen med lillsnork. Det var faktiskt lite otäckt igår kväll när febern bara blev högre och högre och han var uppe på 40,4 innan vi skulle natta han. Han fick en alvedon och va lade honom i sängen för kvällen. Jag gillade inte att han skulle sova hela natten och man inte kunde hålla koll på hans almäntillstånd! Men vad ska man göra? En gång när han vaknade fick han komma ner och sitta i mitt knä. men resten av natten gick bra! Jag drömde lite mardrömmar bara om att han blev försvunnen och vi var tvungna att ringa polisen och vi letade efter han överallt.. Fyyy det var otäckt! Men det var ju skönt att vakna och inse att det bara var en otäck dröm! Febern har varit lägre idag. 38,5 men vi får vara hemma i morgon också då det är så svårt att veta i förväg. Och jobbet ville veta.. Hoppas att han snart är kry igen min lilla prins!

Nu ringde leklådan och våran sulky är ÄNTLIGEN lagad och tillbaka! =) Den ska jag hämta i morgon då den måste monteras först! Vi lämnade ju bara in den en vecka innan jul så det var ju på tiden =/ Inte leklådans fel men skärpning Emmaljunga!

Nu blickar vi framåt igen och hoppas att vi slipper magont och sjuka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0