Trött jag blir!!

Suck i Lördags när jag körde till jobbet så pajjade bilen! F*n också säger jag. motor skyddet (plasten som sitter under motorn). Det började att låta konstigt efter en liten stund. Jag stannade och gick ut och tittade men jag kunde inte se något och tänkte att jag får ringa och fråga P sen vad det kan tänkas att vara. Sedan blev det bara värre och värre! Trodde att jag skulle skämmas ögonen ur mig! Bilen agerade nu snöplog och inte nog med att det lät förskräckligt om mig och folk vände på huvudet. Dessutom så lämnade jag spår också! Haha men vad skulle jag göra. Var ju tvungen att köra bilen ända fram! Så jag får väl bjuda på den. Så på Söndagen så fick P & A masa sig upp på morgonen för att skjutsa mig till jobbet!

I dag (måndag) då klockan tydligen redan gått över till tisdag vid det här lage... Så var I här och hälsade på oss lite! Det var bra så att vi fick skvallra av oss lite! =) När hon hade åkt så upptäckte jag att jag glömmt bort A:s läkartid på Öra, näsa & hals mottagningen! *suck* IGEN! Jaha det var ju inget att göra åt det men jag hade ju dessutom en tid på Karolina vårdcentral om ca 1,5h... Jaja det var ju bra med tanke på att jag var strandsatt utan bil och utan barnvagn då den var i bilen.... F*N igen.... Som tur var så är ju min mormor i stan och hälsar på ännu!!! Så det var bara att ringa och fråga om A: Hon kunde komma och vara med Alexander? och B: jag kunde låna hennes bil? Som tur är så är hon super snäll så det gick alla tiders. Hennes bil hade dock lillebror lånat idag men Mammas & Pappas Audi var ju hemma då de köpt en nyare audi som mamma hade till jobbet idag! Så det löste sig tillsist! Nytt recept på migrän medecin fick jag också! =)

Barnläkaren ringde idag då svaret på A:s test kommit tillbaka! Och det är inga fel på våran lilla älskling!!! Det känns ju skönt att höra =) Blev det värre skulle vi dock höra av oss igen. Så det är ju skönt att de inte bara rycker på axlarna utan att de faktiskt utreder! Annars så kan ju läkarvården vara lite si & så med det här i stan kan jag tycka =/ Min läkare idag var förresten också superbra! Hon gjorde ochså en massa nervtester bara för att vara 100% säker på att det var migrän som huvudvärken berodde på! Så att det inte var något annat fel. Någon nervskada eller tryck på hjärnan eller cancer eller så! Men det kunde snabbt uteslutas. Men sådant gillas i alla fall. Hade det varit något fel oh hon hittat det i stället för att bara ge mig ett recept och sedan bli av med mig så hade jag ju varit evigt tacksam! Så 5:a i betyg för läkare som gör sitt jobb!!!

Tack J & W för mössan jag ska smygreklama åt er så mycket jag kan =P

Jobbet närmar sig med stormsteg och jag får snart börja min nedräkning! Första Februari så ska jag börja jobba på riktigt igen och P ska vara hemma med A! Typiskt när OS börjar att jag börjar att jobba då! Hade gärna suttit bänkad framför TV:n för att följa!

I morgon ska jag försöka att ta tag i operation träffa vänner och ringa och boka in några "möten" innan jobbet tar all min tid!

Har förresten fått tillbaka min Iphone så mitt liv är helt igen... Eller jag fick en ny telefon då min var STENDÖD!... Trist bara att förlora alla kort och filmer jag hunnit med att ta på Alex precis när han tog sina första steg och så=( Och jobbigt att börja om med alla inställningar och att ladda hem alla apps... Men sånt e livet... Ändå skönt att man fick en ny då sådana som pajat brukar att ha för vana att gå sönder igen...

F på fredag så KÖR vi... På Torsdag & Söndag ska jag försöka att hinna med fotbollen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0