Dop

Japp i dag så blev lillen döpt. Vi var i stora kyrkan och hade dop. Det var bara vi som hade dop inbokat i dag så det blev trevligt! Min lilla kusin S läste en dikt framför alla bara 11 år gammal. Det tyckte jag var modigt gjort utav henne! Och så läste V en dikt också. Tack så mycket för att du ställer upp! =) Haha vi skulle få igen på hennes dop sen i framtiden sa hon och det får vi väl ta i så fall! Det uppskattades i alla fall! Det var kul att så många kunde komma på dopet i alla fall tycker jag! Det var fint och prästen var jättebra! Olle sjöberg heter han och är sjukhuspräst här i KGA....

Sedan så åkte vi för att fika och öppna paket. Tackar alla jättemycket för de fina sakerna!

I Onsdags så var vi på roadtripp i STHLM och tittade på bil. Stannade i Västerås på vägen upp och tittade på en svart passat. En -04 som hade gått ca 9400mil. Sedan åkte vi vidare upp till STHLM för att titta på den andra. Allt verkade ju bra. I annonsen så stog det att säljaren hette Andreas och att bilen skulle vara i toppskick! Vi frågade om det var något på bilen och han sa att den är jättefin det är bara ett dörrupslag på den ena dörren. Den stog i en bur i ett garage så det var inga konstigheter.Det var ju bra sa vi för vi har ju en bit att åka så vi ville veta i förväg! När vi väl kom dit så kom en kille ut som jag kan lova INTE hette Andreas. Men han talade flytande Svenska. När vi kom ner i garaget för att titta på bilen så var det första han gjorde att visa förardörren som har jätterepig! Första intrycket blev OJ... Ett litet dörruppslag tjena! Sedan så gick han vidare till andra sidan och visade att där var det också "lite" repor... Haha hela sidan var repig och intryckt! Han måste ju ha krockat med bilen! Fram dörren bak dörren och bak skärmen var helt skrot! Så den bilen blev det INTE! Det är så synd för precis alla fördomar som man kan ha mot att köpa bil i stockholm slog in. Inte för att vara rasistisk eller diskriminerande nu men det var en utländk kille som lurade upp oss för att försöka att lura på oss en skitbil! =( Så synd att få sitta och åka alla milena i onödan! Speciellt eftersom att Alexander var med.

Men inget ont som inte har något gott med sig! A var ju med och hans gamla plast mamma bor där så vi lunschade med henne. Så det var ju trevligt! Sedan på vägen hem så fick vi ju med oss den fina svarta passaten i från Västerås också! =) Den känns super bra! Så slutet blev ju gott i alla fall! Så nu har jag en ny bil att åka runt i och Volvon skall ut på annons i morgon! Någon som vill köpa en 945:a?

Sov time!


I LOVE THE SUN!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin J.

Hallå VI bor faktiskt också i Stockholm=(

2009-06-29 @ 11:42:46
Postat av: Annica

Haha jag vet malin men du vet ju att jag brukar kalla Anders för grek =P Nej då jag älskar sthlm... Men just den fördomen finns här och jag blev lite putt när det värkligen var så... =( Hoppas att ni har det bra!

2009-06-29 @ 23:48:58
URL: http://spoile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0