Vagnpromenad...

I går så hade vi tid på BVC (barnavårdcentralen) och jag bestämde mig för att jag skulle ta barnvagnen på en promenad så vi gick ner dit! Vädret var väl inte det bästa men skönt att få komma ut en stund! Den lilla krabaten fick ett nytt förband på rumpan som för övrigt såg ut att äntligen läka ihop! Sedan var det vägning och mätning som vanligt. Han hade växt en cm så är nu 53cm lång och vägde hela 3970g så stor blir han! =) Innan vi gick hem igen så stannade vi till inne på spongs o kollade in bokrean, men det blev inget handlat då jag försöker att inte göra av med ett ända öre typ! Nästa månad kommer att bli tight innan ekonomin är på väg upp igen! Som tur e så gäller det ju bara en månad!

Till kvällen så fick vi besök av Mr L. Vi tittade på arga snickaren och åt glass med strössel o kolasås mumma var det! Annars så försöker jag att hålla igen med godsakerna och får väl säga att det går väl ganska så bra i alla fall! Sedan var det efterlyst o då dök Gorra in också... När hockeyn var slut (bofors hade hemma match i går) så hade Poppe lovat att han skulle skjutsa hem sin far och T så då följde resten av grabbarna med och åkte hem. Skönd det för jag var helt död! Somnar klockan typ nio eller tio nu för tiden! Så mars i säng blev det när Pontus kom hem igen!

I dag så har jag varit på lasarettet och hämtat en skadeanmälan blankett till Alexanders rumpa. Så får vi se om det ger något på patientförsäkringen också. Har ju anmält skadan på gravidförsäkringen i alla fall! Är ju bra för då kan ju Alexander kanske få en slant in på kontot! På tal om det så måste vi ju gå ner till banken och starta ett konto åt han juh! Här ska minsann sparas så att han har en buffert när han väl ska flytta i från mammi o pappi! I alla fall så tänkte jag att när jag väl e på lasarettet så passar vi på att hälsa på mormor också... Men hon hade inte börjat jobba ännu så vi svängde förbi hemma hos henne på vägen hem. Tur som vi hade så stog hon o lagade mat så jag kunde ta mig lite också! Alltid gott med mammas mat!

Har ju varit så fint väder i dag så jag tog barnvagnen och hundarna o gick en promenad runt förbi löten och hem igen! Aldeles lagom! Har inte riktigt fått snits på det där med hur det ska gå sidigt att gå med hundar och barnvagn ännu men det ordnar sig nog snart!

I dag har jag dessutom fixat till hundarna då de hamnat lite i skymmundan nu i början. Det har klippts klor, borstats tänder och så fick de lite ögondroppar för att skölja rent ögonen. Får se om jag hinner med att ge dem ett bad sen i kväll när Poppe e tillbaka från träningen igen. Dessutom så har jag hunnit med att baka en kladdkaka också! =) Känns bra när man känner att man hinner med lite! Ska gå ner o skala potatis o koka så att vi kan äta stekt potatis sen i kväll det var SÅÅÅÅÅ längesedan så det får det bli i kväll! Nu tänkte jag slå på en film o mysa lite! Blir nog Titanic det var så längesedan o jag blev sugen på att se den då jag skämtade med Mr L om den förut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0