Tårar.lycka och Mörbultad!

Tisdag morgon kl är 06:00 å resan börjar. Mamma kom å hämtade mig kl 06:20,då Pontus inte fick följa med pga magsjuka. Väl uppe på BB drog de ut på tiden. kom in på operation runt 11 och 11:39 så kom lilla Alexander äntligen till världen!. Stolt mormor filmade händelsen och mamma/jag grät. Allt gick som planerat förutom att saknaden av pappa/Poppe blev stor. Killen var duktig å ammade direkt på uppvaket (pappa upp i dan,hungrig som få.) Efter mycke om å men fick pappa komma upp å titta på undervärket i korridoren. Först på onsdag eftermidda blev pappa välkommen på riktigt och vi fick äntligen samlas som familj. Pojken var vid födseln frisk å var 49cm 3530 gram. måste säga att de har varit den bästa upplevelsen i mitt liv men samtidigt har jag haft så ont å gråtit väldigt mkt. Amningen går sådär han fattar ju lite trögt :D. Idag har brösten gjort så ont och varit skit ömma så att amningsnappen har kommit å blivit min bästa vän just nu. vet ine vilket som är värst smärtan i magen lr brösten.
Idag fatta vi beslutet att åka hem. pontus försökte förhandla med sig en barnmorska hem men misslyckades dock :D. fast måste säga att det går väldigt bra ändå och han hjälper mig hela tiden. då jag knappt är så rörlig än. idag har jag gråit åtskilliga gånger utav smärta glädje och oro tror att jag har en del hormoner som vill komma ut.
Har ju sagt tidigare att jag har varit lite orolig hur de hela skulle gå med hundarna när vi kom hem med lillen. och måste säga att de har varit jätte duktiga. Wilda är som jag förutspått väldigt nyfiken fast väldigt snäll å försiktig för att vara hon. Chanti är lugn å moderlig utav sig och försöker redan ta hand om lillen. Ser orolig ut över honom när han gråter å gnyr. Måste säga att det inte är allt för ofta då vi blivit välsignade med ett väldigt snällt barn.
Ser fram emot första natten hemma och hoppas att allt ska gå bra. Skriver mera imorgon börjar bli dyrt då de inte är jag som skriver utan Poppe som sitter å skriver de jag säger medans jag ammar och han tar betalt per minut :D.

Får la skriva några rader jag med då när jag ändå har blivit lurad till att göra de från början. Å då kan jag ju börja med å säga Till Mr L att de blir ingen stall pöjk. för nu har Alex fått en tröja de står Racing på :D. Så de blir att en crösspöjk av han med.. Och JA vi vet att alla är nyfikna på bilder på han. Men jag örker inte nu så de får Annica fixa till någon annan dag :D.
Tack för att ni lyssna :D

Kommentarer
Postat av: Eva

Kul att höra av dig, det ska bli kul att få se lite bilder sen när du orkar.

2009-02-07 @ 22:42:58
Postat av: Julia

Va skönt att allt gick bra..vi får komma o hälsa på ngn dag!



Kram

2009-02-08 @ 10:16:08
Postat av: tess

Hej på er å GRATTIS!!!! Tänkte titta förbi något tag å titta.. August BARA pratar om Pontus bäbis... hi hi...



Amning ja... lider med dig. Se till att han ligger rätt... rakt framför puppen... inte snett.. som att du lägger honom hrm hans mage mot din,, det ser nästan ut som de ska kvävas men de blir väldigt bra.... De e viktigt att de inte suger snett liksom för då får man sår.... Veeeet att man som nybliven mamma e urless på massa goda råd men amning kan ja efter tre barn om man får säga så... de fungerade toppen å ja blir så ledsen när ja ser att andra tycker det är tufft.



Sedan så är man ledsen å gråter å av både värk å lycka osv i början de e så... de går över.



Kul av vovvisar e så duktiga för de blir ju helt klart en omställning även för dom.



Lycka till nu... å undrar du nått litet som smått får du gärna ringa Annica.. KAN ja så hjälper ja er gärna.



//Tess

2009-02-08 @ 12:42:28
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Frida

de där med att bli en stallpojke vet jag väl inte om ni (mfl) är eniga om, eller? ;)

2009-02-08 @ 14:23:53
URL: http://minimicro.blogg.se/
Postat av: Sara

stort grattis från mig, Tyra o hundarna=)

2009-02-08 @ 19:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0