Full rulle!

Det har det varit i dag! Började dagen med att mysa lite i sängen allihoppa! Alexander låg hos mig Poppe höll om mig o så vovvarna låg ihopkrupna under täcket! Riktigt mysigt faktiskt! När vi väl beslutade oss för att det var dax att gå upp så tittade jag till på kylskåpet och fick se att det var ju visst i dag  som vi skulle vara på BVC klockan 11... Klockan var 10.49 så det var bara att hoppa frukosten klä på Alexander o dra! Han hade vuxit 3cm från när han föddes och nu vägde han 3550g Så allt såg bra ut! Sen åkte vi hem igen och åt lite frukost, vilade lite sedan var det dax för mig att åka upp till Kvinnokliniken på ett återbesök för att kolla tuttarna. Det såg mycket bättre ut konstaterade doktorn o sa bara att jag skulle fortsätta att äta penicilin kuren tills det att den var slut. Sedan fick jag ett nytt recept utskrivet på hormon tabletter som skall hjälpa till att mjölken ska sina då Alexander nu mera har blivit ett flaskbarn! Mamma stod inte ut längre så så fick det bli! Sedan var det bara att åka hem igen en kortis slänga i sig lite mat för klockan 16,00 så skulle vi tillbaka igen till BB för att kolla såret på lillkillens skinka, det var lite vätskigt så vi skulle komma tillbaka på Fredag igen. läker det inte bättre så blir det väl antibiotika till lillkillen! Stackars! Fan vilken tur vi har hela tiden... *suck*

Dom har varit jätte förstående både på BB och på BVC och det känns ju skönt att man vet att man får deras stöd. Var lite ängslig för vad de skulle säga på BB när jag berättade att jag slutat amma redan. Men hon var jättegullig o sa bara att jag inte skulle ha dåligt samvete för det!

I går var vi så duktiga o tog ess en promenad ner till stan med barnvagnen. Tänkte slå två flugor i en smäll o ta en promenad plus att köpa en "min första bok" till Alexander. Hittade fina reflexer att ha på vagnen också så att vi syns när vi är ute och knatar så de fick följa med hem också!. Så var Bosse, Irene och så Pontus farmor o farfar här o hälsade på på kvällen. Gammelfarmor och gammelfarfar var nyfikna på lill snorken (som jag kallar honom just nu). Synska måste de ha varit också för jag gick hela dagen i går o var sugen på en semla. Och så kom de med det! Så det var ju tur att jag inte köpt mig någon själv...

Nu står Poppe i köket o lagar kasslegratäng som vi ska mumsa på här i kväll. Och sen är ju arga snickarn på TV i kväll så det blir väl o titta på det innan det e dax för bingen! I morgon kommer det någon o från energi & miljö o byter våran vattenmätare.

På måndag börjar hjärti att jobba igen, så nu är det bara 4 dagar kvar vi får vara hemma allihoppa. Ska försöka att ta vara på de dagarna o göra något roligt! Det känns lite läskigt att man skall vara ensam hemma här sen! Men det ska nog gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0