Fika...

I dag har jag o Pontus varit på fika turne... Började med att åka till J och hennes två små killar o äta lite bullar o hälsa på i huset! Har ju faktiskt inte vart o hälsat på på evigheter.. Aldrig varit i nya huset o dom flyttade in för ett o ett halvt år sedan! Det var kul o få tjata lite med henne för det var ett tag sedan som sagt.. Sedan gissade hon på magen o hon sa att hon kunde sätta vad som hälst på att det var en flicka! Då blir jag glad skulle vara så mysigt med en tös =)

Efter det blev det mat på stan då vi inte hade tid eller lust att åka hem och laga oss något.. Så det blev en romantisk lunch för två på Catrinedahls krogen PIZZA blev den kullinariska rätten =) Lika gott som alltid!

Efterdet fortsatte vi hem till en annan J och hennes lilla kille, där bjöds det på fika igen och en massa mer med snack! Så idag har jag fått mitt behov av tjatter och en massa minnen har kommit upp! Gud vilket roligt liv man har haft när man tänker efter!! Ångrar inget, behöver inte känna att jag inte hunnit med att göra en massa saker i alla fall! Även hon gissade mage och hon var säker på att det var en pojk!Då blev Pontus glad då han hälst önskar en pojk! HAHA så vi får väl se vad det blir! (självklart kommer vi båda vara lika glada oavsätt kön!)

Har även fått upp gardinstången i hallen och Julgardinerna är på plats, Tack hjärtat för att du hjälpte mig att fixa gardinstång och allt! blev ganska bra inte perfekt men det duger!



De nya julgardinerna, billigaste vi hittade 49.90 på hemtex.. (halva priset)



Tomte o stjärna i hallfönstret!



en liten stjärna vid matsalsbordet =)


Inga mängder med julpynt i vårat hus direkt, dels så har vi inte samlat på oss så mycket sådant än sedan så har vi båda lite svårt för det klassiska julpyntet... Men lite smyger sig in här o var i alla fall! Får väl börja bli mer seriös nu när barn e på G så att det blir mysig julstämning i stugan!


Nu ringde Poppes mobil o fick höra att vi kanske skulle få besök, filmkväll i så fall så inget seriöst men jag hade precis gått upp o tagit av mig kläderna och satt på mig morgonrock o tänkte GUUUD så skönt.. Jaja bara att gå upp o klä på sig igen då! *suck* Så plockar vi fram stora godispåsarna som vi inhandlade i Örebro i går o bäddar ner oss i soffan!


Mmmm en varsin mega påse var!!!



I morgon så är det dax för den "arga" tanten igen... Våran barnmorska! Lite orolig då jag har haft lite blodiga flytningar i två dagar nu! Hoppas att inget är fel bara! Vårat ultraljud som vi skulle få göra om på grund utav moderkakan är på Måndag o börjar bli lite spänd nu! Speciellt nu när det kommer lite blod då det kan vara ett symptom på att moderkakan inte vuxit med =/ Håll tummarna allihoppa!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0